بررسی, بررسی کامپیوتر کوچک, بررسی کامپیوتر کوچک ایسوس, بررسی کامپیوتر کوچک اینتل, تازه ترین مینی پی سی ها

بررسی کامپیوتر کوچک اینتل نسل 10 10i7FNH و 10i5FNH و 10i3FNH

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

بررسی کامپیوتر کوچک اینتل نسل 10

بررسی کامپیوتر کوچک اینتل ، خط تولید NUC اینتل از موفقیت بی سابقه ای برخوردار شده است و باعث شده این شرکت خانواده NUC را برای هدف قرار دادن انواع مختلف بازار و قیمت ها منشعب کند. در ادامه که حرکت، در ماه نوامبر سال 2019، اینتل اعلام کرد سری NUC10 در خط خود را از سیستم های جریان اصلی فوق العاده فشرده فرم فاکتور (UCFF)، تداوم NUCs خود را به استفاده از آخرین پردازنده های دنباله دار دریاچه شرکت می باشد.

 

اخیراً ، اینتل سرانجام نمونه برداری از سیستم ها را برای بررسی آغاز کرد و NUC10i7FNHAA را برای ما ارسال کرد – یک مینی کامپیوتر NUC10 اینتل با ویندوز 10. این سیستم دارای 256 گیگابایت NVMe SSD و یک دیسک سخت 1 ترابایتی 2.5 اینچی به همراه یک نسخه از پیش نصب شده از ویندوز است. 10 Home x64. به طور سنتی ، اکثر رایانه های شخصی SFF ما یک دستگاه ذخیره سازی را ارزیابی می کنیم ، بنابراین در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی ترکیبی برای فروشندگانی که اپل نیستند کمی گوش ناپایدار است.

 

 

کامپیوتر کوچک اینتل

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH جریان اصلی HDU-kit کیت NUC با صفحه اصلی 100 میلی متر در 100 میلی متر است که در یک شاسی 117 – 112 – 51 میلی متر قرار دارد. این برد دارای پردازنده لحیم شده و فیکس شده – Core i7-10710U است. این از خانواده Comet Lake-U است و اولین پردازنده سری U با 6 هسته و قابلیت بیش از حد اتصال است. با استفاده از اینتل از cTDP-up ، TDP پردازنده به طور کلی 25 وات است ، اگرچه تنظیمات پیش فرض BIOS ، سطح PL1 (پایدار) و PL2 (حالت انفجار) را به ترتیب روی 30W و 64W تنظیم می کنند. در همین صورت PL1 Time Window به طور پیش فرض روی 28 ثانیه تنظیم شده است.

 

review of intel 10th gen minipc nuc

 

 

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

 

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

 

 

 

 

 

 

 

 

با استفاده از تجهیزات جانبی و شبکه ، م Wلفه WLAN برد نیز لحیم می شود ، Wi-Fi 6 AX201 خانواده NUC10 را قادر می سازد اولین کامپیوتر UCFF از اینتل باشند که از Wi-Fi 6 / 802.11ax پشتیبانی می کند. همانطور که برای ذخیره سازی ، برای نسخه barebones ، کاربران نهایی انعطاف پذیری در انتخاب دستگاه ذخیره سازی و RAM خود را دارند. برای بهترین عملکرد ، می توان از SSD PCIe 3.0 x4 NVMe استفاده کرد و از DDR4-2666 SODIMM پشتیبانی می شود. این سیستم همچنین با مجموعه ای از اضافات اضافی مانند آرایه چهار میکروفون در پانل جلویی و گیرنده مادون قرمز (که به طور پیش فرض در BIOS غیرفعال است غیرفعال) ارائه می شود.

اقلام همراه کامپیوتر کوچک اینتل

محتویات این بسته شامل یک آداپتور برق 120 واتی و یک پیچ اضافی برای M.2 SSD است. از آنجا که درایو 2.5 اینچی از قبل نصب شده است ، کابل روبان برای داده ها و برق SATA از قبل در داخل سیستم است. سایر اجزای بسته شامل سیم برق 120 واتی  ، اطلاعات ایمنی و یک دفترچه راهنمای محصول است.

بایوس BIOS کامپیوتر کوچک اینتل

Visual BIOS یک طراحی اساسی اساسی برای سری NUC10 انجام داده است. در حالی که مشخصاً عملکرد اصلی تغییر نکرده است ، صفحات صفحه ساده تر هستند – یک سازمان عمودی از گزینه های مختلف در مقایسه با طرح افقی سنگین در BIOS برای مدل های قدیمی. مجموعه جدیدی از ویژگی های ارزش افزوده شامل امکان پیکربندی دیسک RAM در BIOS ، نصب حجم های iSCSI قبل از راه اندازی و تنظیم ویژگی های مختلف رابط شبکه است. با توجه به اینکه این اولین NUC ها هستند که حداکثر 64 گیگابایت DRAM را پشتیبانی می کنند ، از قابلیت پیکربندی دیسک های RAM استقبال می شود.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

کامپیوتر کوچک

کامپیوتر کوچک نسل دهم  ، مینی پی‌ سی اینتل NUC10i7FNH تمامی امکانات یک کامپیوتر قدرتمند را در اختیارتون قرار می ده در حالی که تنها به اندازه یک کف دست از فضای محیط کار شما را به خود اختصاص می دهد. هر سه مدل Core i3 ،Core i5  و Core i7 کامپیوتر کوچک نسل ۱۰ اینتل با سخت افزارهای مختلف و قدرت پردازشی متفاوت ارائه شده اند. نگاهی کلی به سخت افزار هر سه مدل مینی پی سی نسل ۱۰ اینتل می اندازیم:

نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i7 نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با برخورداری از ۶ هسته فیزیکی و ۱۲ رشته پردازشی قدرت پردازشی عظیمی را فراهم می ‌کند. فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۱.۱ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۷ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. این مدل از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 بدلیل وجود پردازنده‌ Core i7 قدرتمندترین نسل دهم کامپیوتر کوچک اینتل است.

جدیدترین محصول اینتل در خانواده‌ی NUC یا Next Unit of Computing موسوم به NUC 10 برای فروش در خرده‌فروشی‌های آنلاین عرضه شد. کامپیوتر جدید اینتل بسته به پیکربرندی قیمتی بین ۶۷۹ تا ۱،۲۹۵ دلار دارد.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

کامپیوتر کوچک اینتل NUC10i7FNH

بررسی کامپیوتر کوچک اینتل ; همه‌ی نسخه‌های  کامپیوتر کوچک NUC 10 به پردازنده‌ی اینتل Core i7-10710U و Rutbo Boost تا ۴/۷ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphic مجهز هستند. از قابلیت‌های دیگر کامپیوترهای جدید اینتل می‌توان به اتصال i219-V Gigabit LAN، مودم Intel Wifi 6 AX200 و بلوتوث دوکاره‌ی نسخه‌ی ۵ اشاره کرد که تمامی نیازهای اتصالی کاربران را برطرف می‌کند. به‌علاوه، کامپیوتر NUC 10 از حافظه‌ی رم DDR4 تا ۶۴ گیگابایت و حافظه‌ی NVMe M.2 SSD پشتیبانی می‌کند.

پیکربندی نسخه‌های متعدد کامپیوتر جدید اینتل در گزینه‌هایی به‌جز موارد مذکور باهم تفاوت دارند. به‌عنوان مثال، آمازون کیت پایه‌ را می‌فروشد و کاربر باید تجهیزات رم و حافظه و سیستم‌عامل را به‌صورت مجزا بخرد که قیمت این نسخه ۶۷۹ است. نسخه‌ی دیگر با پیکربندی پرچم‌دار مجهز به حافظه‌ی رم ۶۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایتی و ویندوز ۱۰ پرو را Newegg با قیمت ۱،۲۹۵ دلار می‌فروشد.

DDR4 RAM در مدل های Core i7 از  8GB تا  64GB متغیر است. کارت گرافیک UHD اینتل قوی تر نسبت به نسل های گذشته، ویندوز ۱۰ نسخه Professional و وجود درگاه های مختلف Thunderbolt، USB-C نسل دوم USB-C برای قابلیت Fast-Charging از دیگر ویژگی های نسل دهم کامپیوتر کوچک اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i7 است.

نسل دهم کامپیوتر کوچک اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i5 فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۱.۶ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۲ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. ۴ هسته فیزیکی و ۸ رشته پردازشی در این مدل از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i5 استفاده شده که توان پردازشی کمتری نسبت به مدل NUC 10 با پردازنده‌ Core i7 دارد.

کارت گرافیک کامپیوتر کوچک اینتل نسل 10

کارت گرافیک UHD اینتل، ویندوز ۱۰ نسخه Home 64-bit نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i3 فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۲.۱ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۱ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. ۲ هسته فیزیکی و ۴ رشته پردازشی باعث می شود تا این نسخه نسبت به دو نسخه دیگر NUC 10 از سرعت عملکرد پایین تری برخوردار باشد. این نسخه از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل بدون سیستم عامل عرضه می شود و نصب سیستم عامل با خود شماست.

 

بررسی کامپیوتر کوچک اینتل نسل دهم

نسل دهم کامپیوتر کوچک اینتل NUC 10 با برخورداری از ۶ هسته فیزیکی و ۱۲ رشته پردازشی قدرت پردازشی عظیمی را فراهم می ‌کند. فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۱.۱ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۷ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. این مدل از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 بدلیل وجود پردازنده‌ Core i7 قدرتمندترین نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل است. DDR4 RAM در مدل های Core i7 از  8GB تا  64GB متغیر است.

کارت گرافیک UHD اینتل قوی تر نسبت به نسل های گذشته، ویندوز ۱۰ نسخه Professional و وجود درگاه های مختلف Thunderbolt، USB-C نسل دوم USB-C برای قابلیت Fast-Charging از دیگر ویژگی های نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i7 است.

نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i5

فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۱.۶ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۲ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. ۴ هسته فیزیکی و ۸ رشته پردازشی در این مدل از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i5 استفاده شده که توان پردازشی کمتری نسبت به مدل NUC 10 با پردازنده‌ Core i7 دارد.

8 GB DDR4 RAM کارت گرافیک UHD اینتل، ویندوز ۱۰ نسخه Home 64-bit

نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل NUC 10 با پردازنده‌ Core i3

فرکانس پایه این پردازنده برابر با ۲.۱ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۱ گیگاهرتز افزایش می ‌یابد. ۲ هسته فیزیکی و ۴ رشته پردازشی باعث می شود تا این نسخه نسبت به دو نسخه دیگر NUC 10 از سرعت عملکرد پایین تری برخوردار باشد. این نسخه از نسل دهم مینی پی‌ سی اینتل بدون سیستم عامل عرضه می شود و نصب سیستم عامل با خود شماست.

 

مزایای کامپیوتر کوچک

به طور خلاصه مزایای استفاده از کامپیوتر کوچک را می توان در موارد زیر بیان کرد :

  • ابعاد بسیار کوچک و قابلیت اتصال به پشت مانیتور به کمک براکت مخصوص
  • به کارگیری سخت افزاری قدرتمند با راندمان بالا
  • وجود پورت های متعدد و کاربردی نظیر USB 3.0 و ThunderBolt 3.0 و HDMI و Display
  • قابلیت پشتیبانی از چند مانیتور به صورت هم زمان
  • سادگی و سرعت راه اندازی و تعمیر و نگهداری
  • سازگاری کامل قطعات عمر مفید بسیار بالا قطعات
  • روشن بودن به صورت مداوم و ۲۴ ساعته
  • بدنه مقاوم و صدای بسیار کم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *